Dentální hygiena

Proč je dobré chodit na dentální hygienu?

Stále více lidí dnes ví, co je náplní práce dentální hygienistky. V mnoha zemích s vysokou kvalitou stomatologické péče (Švédsko,Holandsko) je už řadu desetiletí dentální hygienistka trvalou součástí zubní péče.

Také v našem zdravotnickém zařízení je dentální hygienistka členem týmu.

Náplní práce zubního lékaře není pouze napravovat škody vzniklé v důsledku zanedbání každodenní péče a léčit následky zubního kazu. Cílem moderního zubní lékařství musí být prevence, předcházení vzniku onemocnění. A to nejen prevence vzniku zubního kazu, ale také onemocnění dásní.

Hlavní příčinou vzniku onemocnění závěsného aparátu lajcky nazývaného PARODONTÓZOU je totiž přítomnost zubního plaku obsahujícího obrovské množství škodlivých bakterií. Dle dostupných údajů přes 80% populace ve věku nad 35 let trpí zánětem dásní,který může přejít v obávanou parodontózu!

Vše vzniká v důseldku ulpívání zubního plaku na zubních ploškách.Do zubního plaku, který není mechanicky odstraněn se ukládají vápenté ionty ze slin a takto pak vzniká zubní kámen.Zjednodušeně řečeno zubní kámen je ztvrdlá špína, kterou jsme nedokázali dobře vyčistit.K tomu nám však může pomoci právě dentální hygienistka.Mimo jiné nám také odstraní pigmenty z nápojů a potravin, které nehezky zabarvují zubní sklovinu.

Úvodní návštěvu zubní hygienistky a následné pravidelné návštěvy v intervalu 1-2x ročně doporučujeme většině našich pacientů. Péče dentální hygienistky je určena každému, komu skutečně záleží na vlastních zubech záleží a chce si je zachovat zdravé a krásné po celý život!

Jak bude ošetřní probíhat?

Odborné vyšetření stavu dásní, vč. stanovení tzv. parodontologických indexů + detekci a vizualizaci přítomnosti zubního plaku pomocí speciálního barviva
Instruktáže ústní hygieny – ukáže Vám jak nebezpečný může být dlouhodobě probíhající zánět dásní a parodontóza pro vaše zuby, doporučí Vám vhodné a správné pomůcky pro ústní hygienu – zubní kartáčky, pasty, interdentální nitě a kartáčky a naučí vás je používat tak, abyste dokázali odstranit maximum zubního plaku a nepoškozovali si při tom zuby a dásně. I to se totiž může nesprávným používáním nevhodných pomůcek stát.
Odstraňování zubního kamene a to jak kamene usazeného nad dásní, tak kamene usazeného pod okrajem dásně, který je sice na první pohled neviditelný, ale pro zub mnohem nebezpečnější. Tento tzv. subgingivální („poddásňový“) zubní kámen se nachází u většiny pacientů starších 20let. K odstraňování zubního kamene používá klasický ultrazvukový odstraňovač, ruční nástroje – speciální škrabky a kyret.Na závěr provede profesionální čištění zubů a odstranění pigmentací (skvrny od kávy, čaje, cigaret apod.) pomocí abrazivních past a  následné vyleštění zubů.

GOOGLE